Kundnöjdhet

För första gången sedan EcoDataCenter startade har en kundundersökning genomförts med hjälp av den välkända NPS-metoden (Net Promoter Score).

  • NPS score 2021
  • EcoDataCenter presenterar stolt ett fantastiskt resultat i NPS kundundersökning

    Undersökningen genomfördes under maj månad där alla EcoDataCenters kunder deltog. Det totala resultatet för hela EcoDataCenter och våra fem anläggningar på tre orter var plus 83 på en skala från -100 till +100. EcoDataCenters höga säkerhetsnivå, hållbarhet i världsklass och framför allt kommunikationen med våra kunder lyftes fram av deltagarna som nyckelfaktorer när de svarade.

  • Carl Frögelius , CEO
  • Tack till våra kunder för förtroendet

    Att bygga långsiktiga relationer är högsta prioritet för oss.
    - Vi hade inte genomfört någon kundundersökning tidigare men beslutade att använda NPS (Net Promoter Score) för att förstå hur kunderna ser på oss som leverantör. En lärdom: Otroligt intressant att prata med kunderna om hur de uppfattar oss som leverantör. Ett positivt svar och vi tackar ödmjukt våra kunder för deras förtroende och hoppas verkligen att vi kan fortsätta att utveckla våra goda relationer

    Carl Frögelius , CEO

  • NPS Score
  • Om NPS-metoden

    NPS står för Net Promoter Score och är en av de vanligaste metoderna för att mäta kundnöjdhet. Vid en NPS-undersökning ställs endast en fråga: Hur sannolikt är det att du skulle rekommendera företaget till en vän eller kollega? Respondenten svarar med ett betyg – en siffra mellan 0 och 10. 0 är inte alls troligt och 10 är extremt troligt. Om du svarar 0-6 anses du vara en Detractor, dvs. inte nöjd med tjänsten. Om svaret är 7-8 tillhör du kategorin Passive och nöjd, och om svaret ligger mellan 9-10 klassificeras du som Promoter och en lojal kund. Resultaten av undersökningen summeras till siffror mellan -100 och +100, där en hög poäng är önskvärd. Den totala poängen i NPS-undersökningen, procentandelen av detractors subtraheras från procentandelen av promoters.

  • NPS Score
  • Kommentarer till resultatet

    Det totala resultatet för hela EcoDataCenter och våra fem anläggningar på tre orter var plus 83 av maximalt 100. Detta innebär att över 80 % av EcoDataCenters kunder som svarade identifierades som promoters, vilket innebär att de svarade 9 eller 10 på en skala från 1 till 10 om hur sannolikt det är att de skulle rekommendera EcoDataCenter till en kollega eller vän. Endast mindre än 20 % identifierades som passive eller detractors.

  • NPS Score
  • EcoDataCenter är stolta över att ha fått ett så fint omdöme av Tell Sverige

    It-företaget Tell är sedan flera år kund hos EcoDataCenter och har sina servrar både fysiskt hos EcoDataCenter i Piteå och virtuellt genom Cloudist Solutions.
    – Vi har ett fantastiskt samarbete med EcoDataCenter som gör att våra kunders data är i goda händer. Tack vare EcoDataCenters höga nivå på säkerhet och tillgänglighet kan vi säkerställa att våra kunder känner sig trygga. Säger Per Gabrielsson, vd på Tell Sverige.

    Tell Sverige AB är ett IT-företag med kontor i Piteå, Luleå och Skellefteå och erbjuder smarta helhetslösningar inom IT och kommunikation.

Kontakta oss

Vill du ha mer information om våra tjänster eller boka ett besök på någon av våra siter? Skicka in dina kontaktuppgifter här så återkommer vi till dig med mer information. Välkommen till EcoDataCenter.